Snelheidcontrole methoden

Snelheidcontrole methoden in Frankrijk

In Frankrijk worden tegenwoordig meerdere controle methoden gehanteerd. Mobiele radars, flitspalen en laserguns. De boetes komen bij Fransen geautomatiseerd thuis.

Mesta 208

Van de Mesta 208 schijnen 750 apparaten in gebruik te zijn. De Mesta is zeer klein en daarom makkelijk te verstoppen. Een functie waardoor de Mesta met een radardetector moeilijk op te sporen is, is de mogelijk om alleen radarsignalen uit te zenden als er een auto de bundel binnenrijdt.

Mobiele snelheidscontrole Frankrijk Mesta 208
Specificaties: •Frequentie 24Ghz
(K-band)
•Werkt overdag en ‘s nachts
•Bereik 5 – 20 meter
•Mogelijkheid om radarbundel automatisch aan/uit te schakelen.
•Snelheidsbereik 30 – 250 km/u

Magda

Op dit moment zijn er van de Magda radar nog niet veel apparaten in omloop (± 40)

Magda, geavanceerde radar snelheidscontrole Frankrijk
Specificaties: •Frequentie 33,36 Ghz (S Wide Ka-band)
•Werkt overdag en ‘s nachts bij elk weertype
•Bereik 250 – 300 meter
•Werkt ook bij hard remmen
•Mogelijkheid om radarbundel automatisch aan/uit te schakelen.

Cerva

De Cerva radar is meestal ingebouwd in auto’s. Er zijn rond de 100 van deze combinaties beschikbaar in Frankrijk.

Radar ingebouwd in Franse auto’s
Specificaties: •Frequentie 24 Ghz
(K-band)
•Meestal ingebouwd in Peugeot en Renault
•Bereik 500 meter

Laserguns

In Frankrijk zijn verschillende typen laserguns in gebruik. Ze doen in principe allemaal het zelfde namelijk snelheid meten op afstanden tot 900 meter. Ze werken allemaal op 904nm. Een lasershield kan hierbij dus effectief zijn.

Reageren

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *